GALA PREMIILOR PENTRU UN MEDIU CURAT

Daikin. Plantam aer!

ANUL PROIECTULUI ȘI TIPUL DE PROIECT: 2017 | Companii
SITE WEB: http://www.plantamaer.ro/
PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI: 05 iunie 2017 – 15 septembrie 2017

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

Obiectivul principal al campaniei a fost sa atragem atentia oamenilor asupra unui viitor in care poluarea aerului si defrisarile masive care au loc in Romania in ultimii ani,pot duce in cele din urma la efecte ireversibile. Cu atat mai mult cu cat, Daikin, care a contribuit in ultimii 90 de ani la confortul interior al oamenilor prin intermediul aerului conditionat, si-a asumat intr-un mod natural si rolul de a contribui la aerul exterior, parte absolut obligatorie in tot mecanismul de incalzire sau/si racire a caselor. Intrucat calitatea vietii noastre depinde de echilibrul dintre un mediu inconjurator protejat si un climat interior confortabil, misiunea Daikin a devenit aceea de a “reda aerului naturii”. <br /> Astfel, în ceea ce privește targetul de vanzare si impadurire, obiectivul a fost ca la fiecare unitate split vanduta sa plantam un copac, mai exact sa ajungem la 10.000 de unitati split vandute = 10.000 de copacei plantati.

DESCRIERE PROIECT:

Suntem inconjurati constant de stiri despre defrisarile ilegale. Nu o data s-a intamplat sa ne trezim ca hectare intregi de paduri au disparut chiar de sub ochii si supravegherea celor care ar fi avut datoria de a le proteja. Exista un ciclu in natura care odata intrerupt destabilizeaza toate celelalte medii, deoarece totul este interconectat, chiar daca de multe ori alegem cu buna stiinta sa ignoram acest aspect. Defrisarea masiva atrage dupa ea o multime de schimbari in mediul inconjurator, de la alunecari de teren si disparitia unor specii de animale, la efectul de sera, pe care il resimtim din ce in ce mai mult in ultimii ani, si la o calitate tot mai slaba a aerului respirabil. <br /> Daikin, cu o experienta de peste 90 de ani in domeniul solutiilor de climatizare si aer conditionat, a urmarit ce se intampla in lume din acest punct de vedere si a decis sa ia atitudine si sa contribuie la imbunatatirea calitatii vietii, nu doar prin intermediul produselor de calitate pe care le dezvolta, ci si printr-o actiune de reimpadurire a zonelor defrisate.<br /> Daikin crede in puterea exemplului si ca impreuna putem face mai mult pentru protejarea naturii, de aceea am vrut sa ii implicam pe consumatorii nostri in povestea unui viitor mai verde, astfel incat, pentru fiecare unitate de aer conditionat split achizitionata in perioada 5 iunie-15 septembrie, ne-am angajat sa plantam un copac. <br /> Astfel, ne-am alaturat initiativei nationale de impadurire organizata de „Plantam fapte bune in Romania” si am lansat o platforma dedicata - www.plantamaer.ro – care pune la dispozitia tuturor celor interesati, toate informatiile necesare referitoare la mecanismul campaniei, sfaturi eco-friendly, plus un formular de inscriere ca voluntar, pentru cei care au dorit sa ni se alature si sa ne dea o mana de ajutor in ziua impaduririi, care va avea loc in data de 18 Noiembrie 2017, in 9 judete concomitent. <br /> In plus, in campanie s-au implicat bloggeri si influenceri cunoscuti, ca Manafu, Zoso si Cabral, care au dus mesajul mai departe in comunitatile lor si au aderat la misiunea Daikin, cu povesti spuse din perspectiva lor personala si cu call to action catre target-ul lor de a se implica in campanie. <br /> Pe langa ei, pentru a promova campania i-am provocat pe bloggerii inscrisi pe platforma Blogal Initiative sa scrie un articol despre locul preferat din natura, facand trimitere catre “Plantam aer”. Rezultatul, 22.000 afisari in online.<br /> Campania a fost preponderent comunicata online, prin: Facebook, YouTube (videos, banners), bloggers, banners, publishing si PR. <br /> Totul, pentru ca un climat perfect inseamna mai mult decat incalzire si racire, inseamna un mediu echilibrat in care toate elementele se imbina perfect si se potenteaza unele pe altele.

GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI:

Dorinta noastra a fost sa atragem atentia unui grup de oameni cat mai variat, asupra acestei situatii deoarece aceasta problema ne afecteaza pe noi toți, indiferent de varsta sau statut social. Avem, pe de o parte, core target-ul Daikin, format din persoane intre 30-35 de ani, cu venituri medii spre high, iar pe de alta parte, milenialii care sunt activi in online, in special in zona ecofriendly, si care pot transmite mesajul mai departe.

REZULTATE - IMPACT - REZULTATE MASURABILE:

In ceea ce priveste rezultatele, am reusit sa vindem in perioada campaniei 13.000 de unitati de aer conditionat split, cu 3.000 de unitati mai multe decat ne-am propus initial, ceea ce inseamna ca am depasit cu 30% obiectivele campaniei. <br /> In online, am avut 3.444.060 impresii, ~ 850.000 clickuri/vizualizări si ~11.862 vizualizări pagina.<br /> Acest lucru inseamna un numar si mare de copaci plantati, astfel incat impactul asupra mediului sa fie unul cat mai mare si de lunga durata, oferindu-le generatiilor viitoare sansa de a se bucura de un aer cat mai curat.<br />

CONTRIBUTIA FINANCIARA SI NON-FINANCIARA IN REALIZAREA PROIECTULUI:

Contributia financiara pentru acest proiect a fost de aproape 17.000 EUR, in care au intrat dezvoltarea platformei, promovarea in mediul digital, asocierea cu 3 bloggeri foarte cunoscuti, campania de social media si PR.

PERSOANA JURIDICA CARE A DERULAT / DERULEAZA PROIECTUL:

Daikin Romania