GALA PREMIILOR PENTRU UN MEDIU CURAT

World Environment Day

ANUL PROIECTULUI ȘI TIPUL DE PROIECT: 2014 | Instituții de învățământ
SITE WEB:
PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI:

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

DESCRIERE PROIECT:

1. TIPUL DE PROIECT:<br /> Categoria „Institutii de invatamant”<br /> 2. DENUMIREA PROIECTULUI<br /> World Environment Day<br /> 3. SITE-UL PROIECTULUI<br /> http://www.etwinning.net/en<br /> 4. PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI<br /> 15 aprilie- 15 iunie 2014<br /> 5. OBIECTIVELE PROIECTULUI (Maximum 1000 de caractere)<br /> • 1. Identificarea consecințele acțiunii umane asupra mediului înconjurător: poluarea apei, a aerului, a solului, tăierea nechibzuita a padurilor<br /> • 2. Stabilirea masurilor ce stau la baza realizării unui mediu care să asigure salvarea planetei<br /> • 3. Formarea deprindrii de protejare a mediului prin reciclarea diverselor materiale si prin colectarea selective a deseurilor<br /> • 4. Implicarea printilor, a comunitatii locale in actiuni ce au ca scop protejarea mediului<br /> • 5. Cunoasterea masurilor de protejare specifice fiecarei țări implicate in proiect<br /> 6. DESCRIERE PROIECT (Maximum 3000 de caractere)<br /> Proiectul a fost conceput si implementat, in acelasi timp, de doua scoli din tari diferite: CEIP Fco. Giner de los Ríos, Murcia, Spania si Scoala "Tudor Vladimirescu" Pitesti, Romania. Cadrele didactice si elevii implicati au putut colabora prin intermediul TwinSpace, platforma e Twinning.<br /> S-au derulat urmatoarele activitati:<br /> Activitatea nr. 1 Mai intai elevii au putut cunoaste orasele colegilor parteneri, precum si problemele de mediu cu care se confrunta acestea<br /> Activitatea nr. 2 Apoi, elevii implicati au cunoascut ce inseamna poluarea si care sunt efectele ei. Sistematizarea si fixarea cunostintelor au fost realizate prin intermediul metodei proiectului. S-au realizat proiecte privind: poluarea apei, poluarea aerului, poluarea solului<br /> Activitatea nr. 3. Dupa ce au dezbatut asupra modalitatilor de protejarea a mediului, elevii au trecut la activitati practic- aplicative:<br /> - Activitati de colectare de deseuri(hartie, electice si electrocasnice)<br /> - Activitati de colectare selectiva a deseurilor de pe spatiile verzi si din locurilor de joaca din cartierul Tudor Vladimirescu.<br /> - Activitati de ingrijire a mediului: am construit minirasadnite din PET- uri, am pus semninte, apoi am plantat florile in gradina scolii sau pe langa locuinte, Acestea au fost ingrijite de catre elevi, chiar si pe parcursul vacantei.<br /> Activitatea nr. 4<br /> Una din modalitatile de protejare a amediului este aceea de a confectiona jucarii din materiale reciclabile. Am confectionat o jucarie dintr-un PET, foarte apreciata de elevi. De asemenea, au fost confectionat costume din materiale reciclabile pe care le-am prezentat la concursul Mai mult verde, mai mult albastru.<br /> Activitatea nr. 5<br /> Ziua Internationala a mediului : am desenat flyere sugestive cu mesaje eco,pe care le-am distribuit locuitorilor din cartier. De asemenea am facut o expozitie de desene in scoala noastra si am creat un joc, cu numele “Salvati planeta!”, din materiale reciclabile.<br /> 7. GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI (Maximum 500 de caractere):<br /> directi:elevii, ,parintii si cadrele didactice , clasle 0- iv<br /> indirect: elevii claselor v-viii, comunitatea locala<br /> 8. REZULTATE – IMPACT – REZULTATE MASURABILE (MAXIM 500 caractere)<br /> Elevii au devenit responsabili si au inteles ca pentru a proteja mediul este necesar sa nu risipim hartia sau alte materiale ce pot fi reciclate, formandu-si un comportament adecvat colectarii de deseuri reciclabile.<br /> Dovada acestui fapt il constituie cantitatea apreciabila de hartie colectata in cadrul competitiei organizata in luna octombrie 2014, in cadrul proiectului Ecoatitidine, cand au fost colectate peste 5 tone de deseuri din hartie si Pet-uri. Multe din lectiile de Abilitati practice<br /> 9. CONTRIBUTIA FINANCIARA SI NON-FINANCIARA IN REALIZAREA PROIECTULUI:<br /> Contributia non financiara:<br /> Utilizarea deseurilor reciclabile in confectionarea jucariilor si a costumelor Eco.<br /> Pentru desene si flyere s-au folosit coli reciclate. Minirasadnitele s-au facut din PET-uri, iar parintii si bunicii au donat seminte, saci de gunoi, manusi de plastic.<br /> 10. PERSOANA JURIDICA CARE A DERULAT/DERULEAZA PROIECTUL: (*)<br /> Scoala Gimnaziala Tudor Vladimirescu Pitesti<br /> <br /> Website<br /> http://www.scoala20pitesti.ro/<br /> <br /> DENUMIRE PARTENERI<br /> <br /> CEIP Fco. Giner de los Ríos, Murcia, España

GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI:

REZULTATE - IMPACT - REZULTATE MASURABILE:

CONTRIBUTIA FINANCIARA SI NON-FINANCIARA IN REALIZAREA PROIECTULUI:

PERSOANA JURIDICA CARE A DERULAT / DERULEAZA PROIECTUL: