GALA PREMIILOR PENTRU UN MEDIU CURAT

Prin reciclare, există viaţă după pensionare! Mesaj: Samsung și ECOTIC te învață să reciclezi SMART

ANUL PROIECTULUI ȘI TIPUL DE PROIECT: 2014 | Companii
SITE WEB:
PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI:

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

DESCRIERE PROIECT:

1. TIPUL DE PROIECT: Categoria „Companii”<br /> <br /> 2. DENUMIREA PROIECTULUI Titlu campanie: Prin reciclare, există viaţă după pensionare! Mesaj: Samsung și ECOTIC te învață să reciclezi SMART.<br /> <br /> 3. SITE-UL PROIECTULUI https://www.facebook.com/SamsungRomania/app_924923940870827<br /> <br /> 4. PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI 10.11.2014 – 10.12.2014<br /> <br /> 5. OBIECTIVELE PROIECTULUI (Maximum 1000 de caractere) • Informarea publicului larg asupra beneficiilor colectării și reciclării de deșeuri electronice și electrocasnice; • Engagement cât mai mare în campania online; • Expunerea a peste 2M de persoane la mesajul nostru; • Încurajarea consumatorilor români să transforme obiceiul colectării selective într-o obișnuinţă în momentul încheierii ciclului de viaţă al produselor; • Schimbarea atitudinii populaţiei faţă de protecţia mediului înconjurător şi revalorificarea resurselor materiale;<br /> <br /> 6. DESCRIERE PROIECT (Maximum 3000 de caractere) În anul 2014, valorificarea deşeurilor electronice şi electrocasnice continuă să fie una dintre cele mai importante probleme de mediu cu care ne confruntăm, țara noastră fiind printre codașele Europei, atingând doar 25% din ținta europeană. Reciclarea selectivă, cunoașterea şi conștientizarea importanței acestei practici de către consumatori rămâne în continuare o provocare... ce poate fi însă transformată într-o oportunitate! De aceea, Samsung Electronics România, dedicată îmbunătăţirii lumii în care trăim prin tehnologia dezvoltată şi deţinătoarea titlului de “cea mai sustenabilă companie de tehnologie din lume”, desfăşoară de 4 ani în România, alături de partenerul său ECOTIC, campanii de informare şi de încurajare a reciclării selective. Provocarea din acest an? Realizarea unei campanii care: • să explice într-un mod original unui număr larg de oameni care sunt beneficiile reciclării! • să aducă o schimbare în bine la nivelul comportamentului, convingând publicul atins de campanie să recicleze produsele electronice şi electrocasnice ieşite din uz! Abordarea strategică? Am dezvoltat o campanie de informare şi conştientizare menită să: • genereze o conversaţie reală pe subiectul reciclării smart cu publicurile ţintă, pe canalul de comunicare cel mai popular: Facebook. • treacă din mediul online în cel offline, convingând utilizatorii să meargă la punctele de reciclare selectivă cu produsele ieșite din uz, atingându-i din momentul în care sunt cei mai sensibili pe acest subiect. În magazine, când cumpără un nou produs. Astfel, am realizat Wobblere și flyere pentru o comunicare integrată. Prima etapă, de informare și creștere a notorietății reciclării selective: Pentru a ne adapta la obiceiurile de folosire a Internetului specifice publicurilor campaniei, am creat o aplicaţie specială de Facebook, denumită sugestiv „Viaţa după reciclare”, care explică traseul electrocasnicelor uzate dintr-o perspectivă umană, bazată pe ataşamentul dezvoltat de fiecare om pentru produsul său. Ideea centrală? Produsele electronice şi electrocasnice stau întreaga lor existenţă lângă noi, ne fac viaţa mai uşoară şi, de aceea, au dreptul de a ieşi la pensie şi a-şi găsi o nouă menire, noi roluri, în cadrul altor produse. Astfel, prin reciclare, fiecare om are ocazia să mulţumească produsului care i-a stat alături, oferindu-i o nouă viață! Pentru a creşte vizibilitatea campaniei şi numărul de oameni atinşi, utilizatorii aplicaţiei sunt încurajaţi să dea share, pe wall-ul propriu de Facebook, unor e-card-uri cu mesaje care explică, într-un mod ingenios și creativ, ce viitoare utilizări poate avea produsul ales. În cea de-a doua etapă, publicurile atinse prin campanie vor fi încurajate să meargă la centrele de colectare din orașul lor pentru a da o nouă viață produselor electronice și electrocasnice uzate! ECOTIC le va reaminti de beneficiile reciclării printr-o caravană națională, bazată pe demonstrații și clipuri interactive.<br /> <br /> 7. GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI (Maximum 500 de caractere): • Public principal: Bărbați și femei, cu vârste cuprinse între 25 – 45 de ani, mediu urban, studii și venituri medii și superioare, posesori de produse electronice și electrocasnice, persoane interesate de mediu. • Public secundar: Influenţatori (jurnalişti, bloggeri interesaţi de protecţia mediului şi de subiectul reciclării selective).<br /> <br /> 8. REZULTATE – IMPACT – REZULTATE MASURABILE (MAXIM 500 caractere) • Utilizatori unici: aproape 22,000 de utilizatori unici care au folosit aplicaţia şi au fost expuşi la rezultatele campaniei; O rată de conversie de aproape 20% din utilizatori, în participanți activi la campanie (vs. benchmark local – 10%). • Engagement al aplicaţiei: aproape 43,000 de page views, însemnând că utilizatorii au vizitat de mai multe ori paginile aplicaţiei şi că au găsit-o interesantă. • Număr de share-uri ale e-card-urilor: peste 2,500 de utilizatori au dat share.<br /> <br /> 9. CONTRIBUTIA FINANCIARA SI NON-FINANCIARA IN REALIZAREA PROIECTULUI: Peste 10.000 Euro. Utilizarea resurselor proprii Samsung pentru promovarea campaniei (Pagina Facebook "Samsung romania" - 600.000 fani, CRM, www.Samsung.com, afișare Retail, PR)<br /> <br /> 10. PERSOANA JURIDICA CARE A DERULAT/DERULEAZA PROIECTUL: (*) Samsung Electronics România<br /> <br /> DENUMIRE PARTENERI Samsung Electronics România, Organizația ECOTIC, Starcom Mediavest Group, Digital Star

GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI:

REZULTATE - IMPACT - REZULTATE MASURABILE:

CONTRIBUTIA FINANCIARA SI NON-FINANCIARA IN REALIZAREA PROIECTULUI:

PERSOANA JURIDICA CARE A DERULAT / DERULEAZA PROIECTUL: