GALA PREMIILOR PENTRU UN MEDIU CURAT

Educatie (de mediu) de nota 10 – CONSTANȚA

ANUL PROIECTULUI ȘI TIPUL DE PROIECT: 2016 | ONG-uri
SITE WEB: -
PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI: 12 luni (aprilie 2016 - aprilie 2017)

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

Participare - de a oferi societatii, posibilitati de a se implica activ si durabil<br /> Cunostinte - pentru a ajuta indivizii sa obtina o varietate de experiente si o intelegere de baza a cunostintelor si competentelor necesare pentru o dezvoltare durabila.<br /> Valori - pentru a ajuta societatea sa dobandeasca sentimente de preocupare pentru problemele de mediu, precum si un set de valori pe baza carora sa poata emite judecati despre modalitati adecvate de a actiona.<br /> Abilitati - pentru a ajuta societatea sa dobandeasca competente de actiune sau abilitatile de cetateni preocupati de mediu - pentru a fi in masura sa identifice si sa anticipeze problemele de mediu si sa lucreze cu altii pentru a rezolva, a minimiza si a le impiedica.<br /> Constientizare - pentru a crea o intelegere de ansamblu a impactului si a efectelor comportamentului si stilurilor de viata – atat in mediu local, cat si global, precum si pe termen scurt și lung.<br />

DESCRIERE PROIECT:

Numai prin constientizarea oamenilor si intelegerea de catre acestia a functionarii sistemelor suport ale vietii si legaturilor intre calitatea mediului si necesitatea exploatarii resurselor sale se poate ajunge la diminuarea impactului antropic. Cheia rezolvarii acestor probleme este educatia ecologica, un domeniu relevant si necesar. <br /> Alterarile mediului natural, ca urmare a activitatii umane s-au accentuat atat la nivel local, cat si global. Este din ce in ce mai necesara crearea de noi forme de relaţionare intre indivizi, societate si fenomenologia naturii pentru a gasi o alianta care sa franeze eventualitatea din ce in ce mai probabila a unor pagube ireversibile la nivelul populatiilor naturale. Sunt deci utile noi forme de cunoastere care sa puna indivizii si grupurile sociale, ca si responsabilii vietii sociale la toate nivelurile (economic, politic, institutional, administrativ, productiv, cultural, etc), in situatia de a nu mai putea ignora consecintele actiunilor umane aupra mediului.<br /> Din acestă perspectiva devine evident rolul educatorilor si formatorilor generatiilor tinere, dar si celor adulte, in scopul obisnuirii celor care invata si se confrunta in mod responsabil cu diferitele dimensiuni ale realitatii fara a se simti coplesiti de acestea, ci, dimpotriva, sustinuti pentru a atenua efectele negative ale comportamentelor umane asupra naturii. In acest context, educatia ecologica reprezinta o forma de activitate civica al carei scop este de a dezvolta cunostintele si actiunile oamenilor, astfel incat acestia sa observe, analizeze si distinga variatele aspecte ale naturii si ale situatiei sociale in care traiesc pentru a intelege caracteristicile profunde ale acestora. <br /> Contextul ambiental in care traim, structurile urbane, totalitatea locurilor pe care le exploram si care genereaza relatii afective, sociale, culturale ce influenteaza dezvoltarea propriei identitati ne pun in contact cu fenomene care intereseaza niveluri multidimensionale ale macro si microcosmosului. Educatorii trebuie, in primul rand, sa ii faca pe elevi sa depaseasca perspectiva de simplificare, confuzie, conflict asupra fenomenelor de mediu, sa ii obisnuiasca sa decodifice si sa analizeze aceste evenimente complexe si manifestarile lor dinamice ce caracterizeaza mediul biotic si abiotic.<br /> Proiectul nostru incearca sa aduca educatia ecologica mai apropape de elevi si profesori, sa-i incurajeze sa devina mai creativi si sa-si dezvolte propriile proiecte educationale in scolile lor, prin materiale suport si cursuri de pregatire organizate de ONG Mare Nostrum.<br /> Pentru intensificarea impactului sesiunilor educationale vom organiza expeditii de colectare de date (terestre, acvatice, atat pe parcursul anului scolar, cat mai ales pe perioada vacantei pentru a le oferi posibilitatea acumularii de experienta participantilor<br />

GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI:

Principalii beneficiari sunt cadrele dicactice si elevii, cel mai important canal de transmitere al informatiei. Cadrele didactice sunt considerate promoterii educatiei pentru mediu, fiind cele care vor transmite informatia generatie dupa generatie<br /> Populatia locala, prin activitatile intreprinse intra in contact cu mediul si contribuie la degradarea sau bunastarea ecosistemelor.<br /> Turistii intra in contact cu ecosistemele din zona noastra, in special in perioada estivala. <br />

REZULTATE - IMPACT - REZULTATE MASURABILE:

Principalele rezultate sunt 500 de elevi si profesori implicați in 30 de cursuri educative. 2 concursuri de idei durabile, 4 evenimente publice cu relevanta pentru mediu (ex. Ora Pamantului, Ziua Delfinului, Ziua Marii Negre) vor fi organizate, precum si 24 monitorizari terestre si 15 acvatice dedicate cetaceelor din Marea Neagra. Alte rezultate notabile sunt realizarea a 16 monitorizari ale deseurilor marine, 10 expeditii in ariile protejate dobrogene si editarea unui ghid de initiative eco.

CONTRIBUTIA FINANCIARA SI NON-FINANCIARA IN REALIZAREA PROIECTULUI:

Bugetul total al proiectului este 15000 euro, din care contributia financiara a organizatiei este de 2000 de euro. De asemenea, in implementarea activitatilor sunt implicati un numar de 66 de voluntari care au insumat peste 1000 de ore de voluntariat.

PERSOANA JURIDICA CARE A DERULAT / DERULEAZA PROIECTUL:

Bugetul total al proiectului este 15000 euro, din care contributia financiara a organizatiei este de 2000 de euro. De asemenea, in implementarea activitatilor sunt implicati un numar de 66 de voluntari care au insumat peste 1000 de ore de voluntariat.