GALA PREMIILOR PENTRU UN MEDIU CURAT

Educație în Geoparc cu Andi Andezit – HUNEDOARA

ANUL PROIECTULUI ȘI TIPUL DE PROIECT: 2016 | ONG-uri
SITE WEB: www.dragdehateg.org https://www.facebook.com/andi.andezit
PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI: aprilie - septembrie 2016

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

A. Crearea a 3 programe educaționale pentru 3 grupe de vârstă, care să conțină informații, aplicații și experimente legate de Pământ, Natură și Om.<br /> B. Dezvoltarea a trei elemente reper pentru susținerea educației în ariile protejate: un eveniment - „Ziua Vulcanilor”, personajul simbolic Andi Andezit și un film de promovare.<br /> C. Desfășurarea programelor educaționale pentru 10 grupe de elevi din Județul Hunedoara.<br />

DESCRIERE PROIECT:

În ultimii doi ani, prin proiectele finanțate de Fundația pentru Parteneriat și MOL România, asociația noastră a reușit să realizeze un spațiu complex de vizitare și educație nonformală. În 2014, într-o livadă din satul Densuș (la 3km de celebra biserică), proprietate a asociației, am construit Casa Vulcanilor, cel mai de succes proiect din Țara Hațegului și unul dintre cele mai cunoscute din județul Hunedoara (câștigător al premiului Spații Verzi și a altor premii naționale și regionale). În 2015 am completat întreaga livadă cu 10 instalații senzoriale prin care vizitatorul poate dialoga cu Pământul și Natura fără cuvinte, doar prin simțuri. Pornim, așadar, cu o infrastructură completă, cu notorietatea proiectelor și cu peste 200 de voluntari și elevi exploratori dintre care unii au fost pregătiți ca ghizi și animatori la Casa Vulcanilor și Livada Senzorială.<br /> Cu toate acestea, dimensiunea educațională țintită prin acest complex nu este îndeplinită pe deplin. În acest moment Casa Vulcanilor este văzută în primul rând ca obiectiv turistic (lucru care ne bucură și care are un efect imediat asupra comunității locale, care, până acum, nu beneficia deloc de afluxul de turiști de la Biserica Sf. Nicolae), este vizitată (aproximativ 800 de persoane în 2015), dar foarte puține grupuri aleg să urmeze un program educațional aici (doar 12 grupuri în 2015, constituite în principal din elevi ai Școlilor partenere din Rețeaua EduGeoparc).<br /> Prin urmare scopul acestui proiect este de a crește dimensiunea educațională a brand-ului deja bine poziționat „Casa Vulcanilor” în trei moduri direcționate spre punctele slabe identificate până acum:<br /> A. Crearea a 3 programe educaționale pentru 3 grupe de vârstă, care să conțină informații, aplicații și experimente legate de Pământ, Natură și Om. Se simte nevoia unor programe simple și (pentru vizitatorii copii) adaptate programei școlare. Partenerul APEIC-Corvinias va coordona această activitate.<br /> B. Dezvoltarea a trei elemente reper pentru susținerea educației în ariile protejate: un eveniment - „Ziua Vulcanilor”, personajul simbolic Andi Andezit și un film de promovare. Promovarea Casei Vulcanilor într-o rețea educațională care să spună povestea ariilor protejate și să valorifice patrimoniul acestora se poate face prin triada eveniment-personaj-film.<br /> C. Desfășurarea programelor educaționale pentru 10 grupe de elevi din Județul Hunedoara. Dacă 10 grupuri de elevi din cel puțin 5 școli diferite vor beneficia de o vizită la Casa Vulcanilor cu transport și masă plătite din proiect, va fi suficient ca această destinație să fie cunoscută și apreciată de mediul școlar.<br />

GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI:

Grup țintă: direct: 200 de elevi, 100 de voluntari; indirect: comunitatea școlară din Țara Hațegului, Deva și Hunedoara – aprox. 5000 persoane, vizitatori ai Densușului - aprox. 50000 persoane anual.

REZULTATE - IMPACT - REZULTATE MASURABILE:

Elevi implicați (grup țintă) 400<br /> Elevi participanți direct 100<br /> Voluntari implicați (grup țintă) 140<br /> Voluntari participanți 40<br /> Voluntari participanți training 10<br /> Vizitatori ai expoziției foto 300<br /> Comunitate locală implicată indirect 2000<br /> Broșuri 200<br /> Pliante 1000<br /> Postere 50<br /> Pagină Social Media realizată 1<br /> Eveniment realizat 1<br /> Film de prezentare realizat 1<br /> Expoziție amenajată 1<br /> Pagini rețele socializare 1<br /> <br />

CONTRIBUTIA FINANCIARA SI NON-FINANCIARA IN REALIZAREA PROIECTULUI:

Buget total: 24055 lei<br /> din care:<br /> finanțare MOL România și Fundația Pentru Parteneriat prin programul Spații Verzi: 19155 RON

PERSOANA JURIDICA CARE A DERULAT / DERULEAZA PROIECTUL:

Asociația Drag de Hațeg