GALA PREMIILOR PENTRU UN MEDIU CURAT

GRADINA DE RELAXARE, LINISTE SI INVATARE

ANUL PROIECTULUI ȘI TIPUL DE PROIECT: 2019 | ONG-uri
SITE WEB: A fost promovat pe retelele de socializare, conferinte, simpozioane, articole, media
PERIOADA DE DERULARE A PROIECTULUI: MARTIE 2019- SEPTEMBRIE 2019 , CONTINUA SI IN ACEST AN SCOLAR LA NIVEL NATIONAL

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

Obiectivele<br /> Descoperirea de către copii a elementelor specifice unei grădini de relaxare și învățare și înțelegerea simbolisticii acesteia prin jocuri specifice;<br /> Înțelegerea impactului pe care-l are contactul cu spațiul special creat pentru relaxare, motivație intelectuală și emoțională;<br /> Experimentarea de către copii sub coordonarea cadrelor didactice a momentelor/pauzelor de relaxare, a activităţilor de învăţare outdoor;<br /> Evaluarea studiului prin jocuri, exerciții cu caracter ameliorativ, înregistrări video, expoziții de desene și mesaje ce fac cunoscut impactul grădinii și a strategiilor folosite de cadrele didactice în beneficiul copiilor;<br />

DESCRIERE PROIECT:

Am propus Eco-Școlilor din Bănie să descopere și să experimenteze un concept de educaţie outdoor denumit sugestiv „Grădina de relaxare, linişte şi învăţare”, creat special pentru a produce o schimbare profundă, până la urmă acceptată, îmbogăţită în beneficiul şcolii, copiilor, dar mai ales al dascălilor, care se confruntă cu probleme comportamentale şi emoţionale la care, încă, nu au identificat un răspuns.<br /> Opt Eco-Şcoli din Bănie şi-au dorit o schimbare de paradigmă privind abordarea activităţilor de învăţare în mediul outdoor și au fost de acord cu propunerea mea.Natura ne oferă nenumărate oportunităţi de învăţare şi relaxare, dar prea puţine sunt valorizate, din motive obiective. Propunându-mi să vin în întâmpinarea dorinţelor slujitorilor şcolilor, am iniţiat un studiu de cercetare ameliorativă în cadrul proiectului care să raspundă nevoilor dascălilor, dar şi copiilor care sunt uneori trişti, temători, agresivi, indiferenţi, furioşi, cu teamă de necunoscut, alteori prea emotivi.<br /> Proiectul a debutat la secțiunea cercetare a Simpozionului național organizat de Eco-Grădiniţa „N. Romaescu” din Craiova. Prezentarea mai multor Grădini în miniatură de către coordonatorii Eco-Școala, care exprimă strategia proiectului, ca şi realizarea Hărţii mentale a întregului demers de creaţie arhitecturală a grădinii au constituit puncte de pornire spre nou, spre o abordare holistică a actului educaţional. Natura rămâne pilonul principal în care a fost integrat spaţiul outdoor de relaxare, linişte şi învăţare.<br /> Deloc surprinzător, în implementarea studiului în cadrul proiectului au apărut idei noi. Pe lângă Grădina Zen, idee japoneză, au fost create spaţii pe care ulterior le-am numit ateliere de învăţare în care se organizează activităţi pe domenii experienţiale, îmbinând activitatea de învăţare cu celelalte ateliere destinate relaxarii, pentru o integrare armonioasă a domeniilor conform paradigmei iniţiată în curriculum preşcolar şi de alte discipline.<br /> Atelierele pemanente organizate: <br /> - Atelierul Zen, cu specific de relaxare prin greblarea nisipului şi personalizarea pietrelor; <br /> - Atelierul pentru învățarea şi exersarea tehnicilor de relaxare colectivă, în grupuri mici sau individual; <br /> - Atelierul Cameleon, care îşi schimbă funcţionalitatea în funcţie de problemele apărute, de solicitările copiilor, de calendarul diferitelor discipline organizate outdoor; <br /> - Atelierul Pereţii ne surprind, care fuzionează cu celelalte ateliere, baza fiind expoziţiile cu scop de aplicare a unor tehnici de vizualizare, liniştire, informare, expunere, creaţie, descoperire etc.<br /> Proiectul sa desfasurat pe baya unui plan concred de implementare.<br />

GRUPUL TINTA AL PROIECTULUI:

Elevi si preşcolari din 8 unitati de învăţământ din Craiova şi din mediul rural.<br /> Cadrele didactice <br /> Părinţi<br /> Atragere de voluntari

REZULTATE - IMPACT - REZULTATE MASURABILE:

Proiectul a fost generalizat la nivel national de catre MEN in toate unitatile prescolare din tara.

CONTRIBUTIA FINANCIARA SI NON-FINANCIARA IN REALIZAREA PROIECTULUI:

Echipele de proiect de la nivelul fiecărei unităţi de învîţământ au refolosi, reutilizat mobilier scolar scos din inventar, au colectat selectiv deşeuri şi le au făcut artă din gunoi.<br /> Voluntarii părinţi, cadre didactice, alte persoane din comunitate sau implicat activ în realizarea obiectivelor proiectului.

PERSOANA JURIDICA CARE A DERULAT / DERULEAZA PROIECTUL:

Asociaţia Creştini cu sediul, str. Fraţii Goleşti, nr.24. ap.1, Craiova, jud. Dolj